Bawang putih - The Aspirin Baru

Bawang putih - The Aspirin Baru

Dalam perjalanan pulang pada tahun 1920-an, dunia telah diperkenalkan kepada ubat baru yang membantu meringankan kesakitan, mengurangkan keradangan dan menurunkan demam. Aspirin berfungsi dengan penipisan darah dan menghalang pembekuan darah, menjadikannya satu alat yang penting untuk jantung dan strok pencegahan. Malah, kerana anda mungkin tahu daripada iklan, orang ramai digalakkan untuk mengambil aspirin pada tanda pertama serangan jantung untuk mencegah atau melambatkan ia.

Walaupun aspirin boleh disebut-sebut sebagai "roti dihiris" separuh pertama abad kedua puluh, ia datang dengan beberapa faktor risiko. Kimia badan Tidak semua orang boleh berdiri dengan aspirin dan ada juga yang mungkin mempunyai reaksi mengancam nyawa kepadanya. Kanak-kanak juga tidak perlu mengambil aspirin kerana risiko sindrom Reye. Apabila diambil dalam dos yang lebih besar, aspirin juga mempunyai kesan sampingan seperti ulser perut, pendarahan perut dan tinnitus. Namun, aspirin kekal sebagai ubat penting yang paling keep ER yang lengkap dan menggesa mereka yang berisiko pada serangan jantung untuk terus tangan.

Bagaimana bawang putih boleh bekerja seperti aspirin

Walaupun bawang putih tidak adalah jawapan semulajadi untuk aspirin, tajuk yang telah dituntut oleh asid salisilik yang terdapat dalam kulit kayu pokok willow, dan tidak akan mudah mengurangkan sakit kepala atau mengurangkan bengkak sendi atau radang, ia boleh menjadi tambahan jantung yang sihat yang boleh membantu nipis darah, mencegah pembekuan darah sekali gus mengekalkan serangan jantung dan strok di teluk. Bawang putih berfungsi pada menjaga secara semula jadi sel-sel darah merah daripada pembungkusan materi bersama-sama, ia juga membantu melarutkan darah beku dan memanjangkan masa yang diambil untuk beku terbentuk. Mengambil bawang putih atau bawang putih yang berumur makanan tambahan secara tetap dapat tidak sepenuhnya menghapuskan keperluan untuk menyimpan aspirin di tangan, tetapi ia sudah tentu akan mengurangkan peluang yang anda akan perlu mengambil ia untuk membantu mencegah atau melambatkan serangan jantung.

Bawang putih dan kolesterol

Salah satu petunjuk utama serangan jantung menunggu untuk berlaku adalah tahap yang tinggi kolesterol "buruk" dalam aliran darah. Lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) kolesterol tidak begitu berbahaya atau bermanfaat sebagai kolesterol yang abang lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL) yang berfungsi sebagai sejenis pelincir untuk sistem kardiovaskular anda. Kolesterol LDL cenderung untuk berkeliaran dalam aliran darah di mana ia akan teroksida oleh mereka yang radikal pengecut percuma yang berkeliaran badan kita. Teroksida kolesterol LDL kemudian pergi ke kerja pada sel-sel darah putih menjadikan mereka menjadi sel-sel busa diperbesarkan. Sel-sel ini kemudian menjadi buih deposit plak yang melekat pada dinding arteri, membuat ini lebuh raya darah sempit dan kadang-kadang sepenuhnya tersumbat.

Bawang putih boleh membantu menjaga saluran darah anda daripada tersumbat dengan menjaga kolesterol LDL daripada menjadi teroksida. Menurut kuasa antioksidan yang kuat bawang putih membantu menjaga kolesterol tidak baik ini daripada membentuk ke dalam plak dan membolehkan ia untuk perjalanan dengan selamat ke hati di mana ia kemudiannya rosak dan dibuang. Pastikan anda mempunyai bawang putih cukup dan anda diet boleh membantu mencegah permulaan arteriosclerosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar