Perubatan Herba Untuk Penyakit Biasa

Perubatan Herba Untuk Penyakit Biasa

Biar saya tanya anda satu soalan yang mudah ... setiap kali anda jatuh sakit dan anda mengambil ubat untuk menangani masalah anda, adakah anda pernah berasa bimbang tentang kesan sampingan? Jika anda menjawab ya, maka ia kini masa untuk anda untuk mempertimbangkan perubatan herba.

Perubatan herba menggunakan bahan-bahan semula jadi seperti benih tumbuhan, akar, daun, kulit kayu, dan bunga. Sebatian kimia daripada ekstrak tumbuhan bekerja untuk memuat mencegah atau merawat penyakit untuk menggalakkan kesihatan yang baik. Ramai yang telah menggunakan herba sebagai bentuk utama rawatan abad yang lalu. Sekarang, ia mendapat kembali popularitinya dan semakin digunakan secara meluas.

Sekarang, mari kita pergi dengan penyakit biasa yang ditangani dengan ubatan herba.

* Batuk. Jika anda sedang diganggu oleh batuk yang berterusan, maka di sini adalah herba yang digunakan untuk melegakan anda daripada batuk:

o Coltsfoot. Herba ini akan melegakan kesesakan.
o Lobelia. Ini akan menghilangkan batuk yang kering.
o Reishi. Herba ini akan membantu anda menghilangkan batuk yang disebabkan oleh asma dan sejuk.
o Echinacea. Herba ini mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antivirus yang akan bekerja untuk memendekkan jangka masa batuk anda dan mengelakkan sebarang jangkitan lain. Ini juga akan meningkatkan aktiviti selular pernafasan.
o Peppermint. Herba ini mempunyai sifat astringen dan decongestant, membolehkan ia berfungsi terhadap batuk dan kesesakan. Teh pudina juga membantu dengan batuk refleks.
o akar Marshmallow. Ini akan memudahkan anda batuk kering dan akan bekerja untuk melegakan tekak anda.

* Sembelit. Adakah anda menghadapi masalah dengan pergerakan usus anda? Berikut adalah herba yang digunakan untuk merawat sembelit:

o Buckthorn. Ini adalah julap perangsang.
o Cascara Sagrada. Sama dengan Buckthorn, herba ini akan berfungsi sebagai julap.
o Senna. Herba ini jadam lain.
o Hibiscus. Ini akan meningkatkan air di dalam usus, oleh itu, melembutkan najis dan mengurangkan laluan yang keluar dari tubuh anda.
o Kelp. Herba ini akan melegakan otot-otot rektum dan dubur anda untuk membantu dengan peredaran najis anda.

* Alahan. Jika anda mengalami kesan alahan, kemudian herba ini pasti akan membantu anda mengurangkan gejala dan kesan:

o Ephedra Sinica. Ini akan mengurangkan kejang bronkial dan kesesakan. Orang yang mengalami alahan biasanya mengalami kesesakan secara tiba-tiba, batuk, atau kesukaran bernafas. Ephedra telah digunakan untuk membantu dengan pernafasan, merawat asma dan selsema.

o Eyebright. Oleh kerana ciri-ciri anti-radang dan astringen, ia merupakan herba yang berkesan yang menangani mata gatal dan hidung, ketegangan mata dan radang yang disebabkan oleh alahan.

o Rooibios. Dengan bantuan ciri-ciri yang histamin, herba ini akan menangani gejala alahan. Ini juga mengandungi anti-oksida, mineral, dan vitamin C, semuanya yang akan menggalakkan kesihatan yang baik.

Perubatan herba untuk tiga penyakit yang paling biasa dialami oleh ramai orang telah dibincangkan. Anda lihat, terdapat banyak herba yang boleh membantu anda. Hanya ingat, jika anda merancang untuk membicarakan apa-apa ubat herba, adalah lebih baik untuk berunding dengan doktor anda terlebih dahulu dan sentiasa mengikuti dos yang dicadangkan untuk diambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar