Bukan Hanya Untuk Dapur Anymore - Baking Soda

Bukan Hanya Untuk Dapur Anymore - Baking Soda

Saya sentiasa mempunyai rasa hormat yang sihat untuk kegunaan pelbagai baking soda. Ia meningkat sedikit apabila saya dapati suami saya menyimpan kotak atau dua di garaj yang hendak digunakan untuk mengekalkan kenderaan kami.

Atlet Kaki: Letakkan serbuk ini dalam kasut untuk mengelakkan gatal-gatal dan pembakaran masalah ini.

Luka terbuka Sejuk: Apabila kudis sejuk dan kebusukan berkembang di dalam mulut, berkumur dengan soda dan air boleh mengurangkan kerengsaan dan membantu menyembuhkan ia.

Rambut: Jika anda menggunakan banyak produk pada rambut anda, anda mungkin perasan bahawa selepas beberapa ketika ia mendapat deria. Sedikit kawan lama kami, bikarbonat soda boleh membantu mendapatkan barangan lama keluar supaya rambut anda kelihatan yang terbaik.

Panas Jantung: Kebanyakan dari kita tahu bahawa ia mengurangkan asid, jadi ia tidak menghairankan bahawa ia boleh membantu dengan asid senak. Penjagaan perlu diambil, namun. Ia boleh pecah perut jika tidak digunakan dengan betul. Ia tidak seharusnya digunakan pada kanak-kanak dan berhati-hati perlu digunakan jika tekanan darah tinggi adalah satu isu.

Insect Bites: Satu pes pada sengatan boleh membantu menarik keluar racun dan meringankan kesakitan. Gigitan bug lain juga boleh tenang dengan paste.

Ruam: Semua jenis ruam boleh dibantu dengan produk ini. Bercampur di dalam bilik mandi, ia boleh melegakan ruam yang disebabkan oleh cacar air dan penyakit-penyakit zaman kanak-kanak lain. Ia mungkin berguna untuk ruam lampin. Saya telah menggunakan ia pada racun ivy dan oak racun apabila terdapat apa-apa lagi di dalam rumah untuk merawatnya dan ia mendapat pesakit kepada doktor dengan sekurang-kurangnya kesakitan.

Penjagaan kulit: Ia boleh membantu melembutkan kulit kasar dan mendapatkan jahat bau dari tangan anda. Dalam bilik mandi, ia boleh menjadi tonik semua-lebih untuk kulit anda. Kulit musim sejuk terutamanya diperbaiki dengan sedikit baking soda dalam air mandi.

Selaran matahari: Kira-kira 90% daripada masa apabila saya membesar, persediaan khas untuk selaran matahari tidak berada di rumah pada masa ia paling diperlukan. Jadi, saya belajar bagaimana untuk menggunakan kokot rumah, dan baking soda adalah satu. Mencampurkannya dengan air dan mencelup kain ke dalam penyelesaian. Letak di atas luka untuk membantu menyejukkan dan meringankan kesakitan. Ini adalah salah satu ubat rumah yang boleh digunakan serta-merta, kerana ia tidak akan mengelak pembakaran dalam.

Terdapat banyak kegunaan untuk membakar serbuk, dan ia bukan sahaja di dapur lagi. Ia pada terminal bateri kenderaan kami dan digunakan untuk penjagaan kulit. Ia adalah penghuni yang sangat serba boleh daripada kabinet dan murah mengikut piawaian ubat yang paling, biasanya di bawah satu dolar kotak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar