Cara Mudah untuk Simpan Sistem Imun Anda Kuat!

Cara Mudah untuk Simpan Sistem Imun Anda Kuat!

Sebagai pertengahan musim sejuk, ramai daripada anda dan orang tersayang akan mengalami serangan yang mempunyai alahan, selsema, masalah sinus, selesema, dan penyakit lain. Ramai di antara kita menyalahkan yang lain semata-mata kepada serangga ini sebagai punca penyakit kita dan bukannya apa yang kita lakukan dan tidak lakukan untuk menyumbang kepada kelemahan sistem imun keseluruhan kami. Ramai daripada anda mungkin bergegas ke farmasi tempatan untuk mengisi preskripsi cepat atau mungkin membeli lebih remedi kaunter. Anda juga boleh datang ke kesedaran bahawa ubat-ubatan ini boleh membantu gejala-gejala anda, tetapi mungkin tidak mendapat ke laluan masalah.

Banyak orang berpendapat bahawa selesema biasa seperti serangan virus atau bakteria pada badan. Walau bagaimanapun, selsema boleh mula kerana sesuatu yang mudah seperti air di dalam paru-paru. Pernahkah anda mengambil kaca ais sejuk di luar air dalam satu hari 90 darjah? Pemeluwapan segera membentuk di luar kaca. Sebagai suhu sejuk datang lebih dekat, ramai orang mengalami hanya bahawa: pemeluwapan air membentuk di bahagian dalam alveoli kecil daripada paru-paru sebagai badan mereka melawan untuk mengekalkan suhu terasnya sekitar 98.6 darjah. Alveolus pundi kecil dipenuhi dengan udara. Beribu-ribu pundi kecil (alveoli) bekerjasama untuk mewujudkan fungsi paru-paru. Oleh kerana pemeluwapan ini, ini alveoli paru-paru kemudian menjadi tidak berfungsi tidak dapat tidak membuat ia lebih sukar untuk bernafas. Ini kelembapan tambahan dalam paru-paru juga menyebabkan tahap histamin meningkat, dan tahap serotonin berkurangan. Bahan kimia ini dibuat oleh badan kita, dan membantu mengawal mood kita, alahan, dan kuasa sistem imun. Tahap oksigen menurun mewujudkan persekitaran berasid yang juga ketara mengurangkan keberkesanan optimum sistem imun kita. Senario keseluruhan membolehkan penumbuhan yg terlalu cepat virus dan bakteria.

Jadi apa yang hendak dilakukan untuk meningkatkan secara semulajadi fungsi sistem imun mereka? Mari kita pertama membincangkan apa perkara yang perlu dielakkan, membolehkan badan kita berfungsi dengan lebih baik.

o Berhenti makan makan besar
Memakan terlalu banyak makanan yang meletakkan tekanan tambahan pada sistem pencernaan. Penghadaman meningkat mengambil banyak tenaga metabolik badan, meninggalkan tenaga yang sangat sedikit untuk sistem imun.
o Elakkan Makanan yang diproses dan gula
Pengambilan meningkat dengan gula diproses membolehkan bakteria untuk melindungi pertumbuhan. Malah, 8 sudu besar gula (jumlah purata dijumpai di dalam satu tin soda) boleh menggugurkan sistem imun kekalahan 400%! Ini gula termasuk, tetapi tidak terhad kepada aspartame, fruktosa tinggi sirap jagung, dan sucralose (Splenda).

Berikut adalah beberapa tips sihat mengenai bagaimana anda boleh meningkatkan sistem imun anda:

o Pastikan tulang belakang anda sihat dan sejajar - Badan adalah mesin kompleks yang diperbuat daripada otot, saraf dan tulang, yang bekerja bersama-sama untuk membentuk pergerakan dirancang. Malangnya, seperti perkakas, kadang-kadang ia boleh diuraikan. Kebanyakan orang mempunyai struktur tulang belakang yang tidak normal, dan kekurangan keluk yang betul di sisi tulang belakang, yang menyebabkan cakera dan ligamen haus awal. Ini ketidaksejajaran tulang belakang yang dikenali sebagai subluxations. Dengan menyumbang kepada biomekanik yang tidak betul, tenaga yang berlebihan adalah sia-sia, dan badan adalah lebih cenderung untuk menjadi penat dan cedera. Memilih Chiropractor yang memberi tumpuan kepada Biomekanik klinikal Sikap, satu teknik yang pakar dalam pembetulan struktur tulang belakang amat disyorkan. Teknik kiropraktik pilihan menggunakan satu pendekatan untuk kesihatan yang disokong oleh badan yang mengagumkan penyelidikan. Keutamaan kami ialah untuk melegakan kesakitan anda, tetapi matlamat utama kami adalah untuk memulihkan tulang belakang anda seberapa mungkin untuk penjajaran normal, yang memberi manfaat kepada seluruh badan. Sama seperti kereta, badan anda menunggang di tulang belakang anda "gandar." Jika gandar kereta adalah bengkok atau rosak, tayar akan berputar secara tidak wajar, merosakkan lagi kereta hanya kerana kecederaan tulang belakang atau salah jajaran boleh dibesarkan seluruh badan. Peer-ulasan kajian perubatan telah mewujudkan hubungan kuat antara kehilangan atau kekurangan penjajaran tulang belakang yang normal dan pelbagai otot dan syarat saraf yang berkaitan. Komitmen kami untuk kesihatan tulang belakang bermakna kita akan melampaui simptom anda untuk menangani masalah sebenar mereka. Sakit yang bergerak ke lengan kiri anda mungkin menandakan masalah jantung. Migrain yang teruk boleh memberi isyarat masalah dengan aliran darah, atau tekanan darah mungkin tinggi.
o Mengambil makanan lengkap yang mengandungi Magnesium, Zink, Kalium, Kalsium dan Vitamin C. sumber Besar ini dalam makanan termasuk tetapi tidak terhad kepada sayur-sayuran berdaun, kacang lima, avokado, sayur-sayuran hijau, brokoli, dan sup buatan sendiri.
o Minum teh panas bukan berkafein dengan lemon (herba, hijau, putih, dan halia). Ini adalah penggalak imun yang hebat yang memudahkan mengurangkan keradangan dan bengkak di dalam badan.
o Meningkatkan pengambilan air dengan lemon. Air membantu mengusir toksin dalam badan, dan hidrat semua anda sel-sel, otot, ligamen, cakera, dan organ-organ.
o Apa-apa sahaja dengan lemon, betik, dan nanas. Ini 3 buah-buahan yang sangat baik untuk mengubah persekitaran pH dalam mulut, tekak, dan sistem pencernaan, serta membantu membunuh dan menghalang pertumbuhan bakteria dan virus.
o Memakai topi dan kot walaupun suhu adalah 55 darjah atau di bawah anda akan membantu badan mengekalkan suhu terasnya, yang akan memerlukan kurang tenaga - meninggalkan lebih banyak tenaga untuk sistem imun anda.

Dengan mengikuti beberapa cara mudah semula jadi untuk meningkatkan sistem imun, salah satu pasti boleh mempunyai kejatuhan yang sihat dan hujan, mengelakkan selsema menjengkelkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar